Bal 2024
Pr An Tr Kt Pn Št Sk
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
   

Nuorodos  

   

Prisijungimas  

   
Įsibėgėjus pavasariui, Šiaurės Makedonijoje, Prilep mieste vyko Erasmus + projekto „Effective Use of Mobile Application in Education“. Į šį vizitą vykome mes, IVg klasės mokiniai Lukas Bartkus ir Aistė Kasparavičiūtė, IIIg klasės mokiniai Martynas Urbutis, Lukas Pundinas, I ga klasės mokinė Guoda Baltutytė bei mokytojos Laima Baltutienė ir Reda Bartkuvienė. Visą savaitę dalyvavome įvairiuose užsiėmimuose, lankėme žymius Makedonijos miestus, muziejus, kitus lankytinus objektus.
Pirmadienio rytą buvome šiltai sutikti mokykloje. Susipažinę ir šiek tiek pabendravę iškeliavome į Prilep miesto savivaldybę, kur susitikome su meru. Po trumpo jo pristatymo apie miestą, apžiūrėjome žymiausius Prilep miesto objektus, jo centrą. Vėliau lankėmės ikonų muziejuje, kuriame gidė mums pasakojo apie seniausias išlikusias ikonas ir jų kūrimo techniką. Grįžę į mokyklą, turėjome pristatyti Lietuvą ir savo gimnaziją mobiliosios programėlės pagalba. Atlikus darbus, bendravome prie kavos ar arbatos puodelio, dalijomės įspūdžiais ir išvykome ilsėtis į viešbučius.
Antradienio diena prasidėjo gan anksti – išvykome į, pasak pačių makedonų, patį gražiausią miestą šalyje -  Ohrid. Pasiekę kelionės tikslą, susipažinome su gidu, kuris savo užsidegimu ir charizma sugebėjo sudominti kiekvieną iš mūsų. Pamatėme senovinį amfiteatrą, Ohrid senamiestį, St. Naum vienuolyną, Plaoshnik – šventą vietą Ohrid mieste, kurioje yra bažnyčia, kitos kelios šventos vietos. Žinoma, valtimi paplaukiojome Ohrid ežere, grožėjoms nuostabia atsiveriančia panorama.
Kitą dieną pradėjome nuo apsilankymo Krushevo mieste, kuris yra 1350 m virš jūros lygio, Microsam įmonėje, kurioje yra gaminami prietaisai, skirti gaminti kitoms įvairioms medžiagoms. Vėliau apžiūrėjome žymiausiam Makedonijos atlikėjui Tose Proeski, kuris yra laikomas Balkanų Elviu Presliu, skirtą muziejų. Jame galėjome pasiklausyti jo kurtos muzikos, susipažinti su atlikėjo pomėgiais, veiklomis, gyvenimu. Tuomet nuvykome į Bitola miestą, kuris yra antras pagal gyventojų skaičių miestas Makedonijoje. Ten turėjome laisvo laiko apsižvalgyti, tada vykome ilsėtis.
Ketvirtadienis išaušo darbingas. Išklausę mokinių ir mokytojų pristatymų apie tai, kaip sukurti mobiliąją aplikaciją, buvome paskirstyti grupėmis ir patys bandėme sukurti savo programėles, kuriose turėjome pristatyti Makedonijoje mūsų aplankytus miestus ir žymias jų vietas. Su šia užduotimi nesunkiai susitvarkėme ir pristatę savo kurtas programėles, turėjome daug gražaus laiko pietums ir pasivaikščiojimui. Vakare visi rinkomės į atsisveikinimo vakarienę, kur klausėmės tradicinių makedonų dainų, mokėmės jų šokių. Po muzikinių pasirodymų, projekto dalyviams buvo įteikti sertifikatai bei atminimo dovanos. Tuomet atėjo laikas ragauti tradicinių Šiaurės Makedonijos valgių, kurie buvo šiek tiek panašūs į lietuviškus.
Penktadienį laukė viena įspūdingiausių savaitės išvykų į šalies sostinę Skopjė. Čia mūsų laukė gidė, kurios dėka apžiūrėjome turgų, kuriame yra per 3000 prekyviečių, mečetę, kuri buvo pastatyta dar XV amžiuje, centrinę miesto aikštę. Taip pat apsilankėme Matkos kanjone, kuris visiems sukėlė nuostabą. Tai lyg vieta, nepaliesta civilizacijos, kurioje nėra jokio šurmulio,  tik gamta. Pavargę, tačiau laimingi pasilikome sostinėje, iš kurios jau kitą rytą laukėme lėktuvo namo, į Lietuvą.
Nors šis vizitas mokiniams projekte jau buvo paskutinis, tačiau užmegztos pažintys, surasti nauji draugai, įgytos žinios ir įgūdžiai bei įspūdžiai neišnyks niekada.
 
Projekto „Erasmus+“
kelionės į Šiaurės Makedoniją dalyviai
Kaltinėnų A. Stulginskio gimnazija
Veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.Camera

22222222222222

Dvejus metus trukęs intensyvus Erasmus+ projekto „Let‘s Take Stereotyping out of your Life“  bendradarbiavimas baigėsi. Tolimesnė veikla, susijusi su pasiektais rezultatais, veiklomis planuojamas individualiai partnerių šalyse ir tęsis iki penkerių metų.
   Kokios sėkmės ir nesėkmės lydėjo šį socialiai jautria tema paremtą bendravimą ir bendradarbiavimą tarp penkių – Turkijos, Slovėnijos, Rumunijos, Italijos ir mūsų Lietuvos – šalių?
   Tolerantiškumas ir pozityvumas kitų kultūrų, tradicijų atžvilgiu, stereotipų laužymas buvo esminis lūžis projekto dalyvių gyvenimuose.  Tiesiogiai, mobilumų metu, dalyvaujant vietinėse ir tarptautinėse projekto veiklose mokiniai ir mokytojai pirmiausia buvo skatinami siekti pažinti žmogų, po to skirti pagal tautybę, elgesį, gyvenimo įpročius. Patirti skirtumai tik praturtino bendrą pasaulio suvokimą kaip unikalumą, o ne priešiškumą kitoms Europos tautoms.
   Projekto dalyviai teigė, jog norint sukurti darnią, taikią, pozityvią bendruomenę svarbiausia yra pagarba žmogaus pasirinkimui. Bet kokia nelygybė ar tolerancijos nebuvimas religijai, rasei, papročiams skaldo visuomenę, sukelia priešiškumą ir nesantaiką šalyse.
   Ar buvo sunkumų? Patirti nesusipratimai, nuovargis ar susierzinimas yra tik smulkmenos ir greitai išsprendžiamos susitarimo, pripažinimo klydus ir supratingumo keliu.  Reikšmingų nesėkmių projekto dalyviai nepatyrė, tad tikėtina, jog tarptautinis Erasmus+ projekto dalyvių bendradarbiavimas prisidėjo prie bendro gimnazijos bendruomenės pozityvesnio pasaulio suvokimo, išmokė tolerancijos ir pakantumo, suteikė daugybę progų pažinti kitų šalių istoriją, kultūrą, tradicijas, gyvenimo papročius.
   Paskutinis ketvirtasis Erasmus+ projekto susitikimas vyko A. Stulginskio gimnazijoje.
 Susitikimo savaitė buvo pakankamai intensyvi veiklų, ekskursijų ir bendrų užsiėmimų prasme. Projekto dalyviai pažino vietinę bendruomenę, lankytinus objektus, aplankė į UNESCO paveldo sąrašą įtrauktus Vilniaus senamiesčio, Neringos nacionalinio parko objektus, skaitė pranešimus tema „Mokykla be patyčių!“, sukūrė palinkėjimų ir posakių dėlionę „Take Stereotyping Out of Your Life“.
Džiugu, jog Šilalės kultūros centro šokių kolektyvo „Mainytinis“ šokėjai ir jų vadovė Laima Andrejauskienė, glaudžiai bendradarbiauja su mūsų gimnazija ir suteikia galimybę projekto svečiams susipažinti su lietuvių liaudies šokiais, tautiniais kostiumais.
Nuoširdžiai dėkoju gimnazijos administracijai, kolegoms, projekto darbo grupės nariams, gimnazijos vairuotojams už nepriekaištingą darbą ir saugias keliones. Ypatingai dėkinga mokinių tėveliams, kurie ryžosi priimti projekto svečius į savo šeimas, rūpinosi jais kaip savo vaikais. Tikiuosi, ši patirtis jiems suteikė daug gėrio, leido iš arčiau pažinti kitų tautybių savitumą, turėdami galimybę tiesiogiai bendrauti su svečiais, praplėtė savo kultūrinį akiratį.
Sėkmė lydi kuriančius, ieškančius, nors ir klystančius, bet nepasiduodančius žmones.
Tikimės sėkmės ir toliau įgyvendinant tarptautinius Erasmus+ projektus savo gimnazijoje.
 
Laima Šalkauskienė, Erasmus+ projekto koordinatorė 2019-05-06Camera

2222222222222222222222222222222222222

Šių metų lapkričio 11 – 17 dienomis, mes, Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazijos mokinės, G. Baltutytė (Iga), Vesta – Monika Zubrickaitė (Iga), Greta Šadbaraitė (Iga) ir Agnė Gudauskaitė (IIg) kartu su matematikos ir informacinių technologijų mokytoja Reda Bartkuviene bei istorjos mokytoja Laima Baltutiene keliavome į Italiją, Sicilizją, Piazza Armerina miestelį, kur vyko trečiasis  „Effective use of mobile application in education“ susitikimas. Visa savaitė buvo kupina įvairių veiklų bei įspūdžių.
Pirmadienio rytą mes vykome į mokyklą. Ten kiekvienas mokinys turėjo prisistatyti bei pristatyti savo šalį. Vėliau projekto Italijoje koordinatorė mus supažindino su jų mokiniais bei dalykų mokytojais. Pasibaigus pažinčiai su mokykla į savo laikinuosius namus grįžome siauromis ir klaidžiomis gatvelėmis, džiaugėmės mūsų akims neįprastais vaizdais.
Saulėtą antradienio rytą vykome pas merą, o po jo malonaus priėmimo vaikščiojome po Piazza Armerina miestelį. Turėjome progą paragauti kaktuso vaisių bei įvairių itališkų užkandžių. Be abejo, aplankėme dailės muziejų, miesto katedrą ir romėnų vilą, kurią puošė įvairios mozaikos.
Trečiadienį vykome į Taorminos miestą. Diena prasidėjo nuo pasiplaukiojimo kateriu. Matėme nerealaus grožio uolas bei įmerkėme kojas į Jonijos jūros skaidrų vandenį! Pasikrovę adrenalino vaikščiojome po Taorminos miestą, ragavome pasakiško skonio ledų. Turėjome progą apžiūrėti graikų amfiteatrą.
Ketvirtadienio rytas žadėjo begalybę nuotykių, nes mūsų laukė pažintis su viena įspūdingiausių vietų Europoje – Etnos ugnikalniu. Sunku nusakyti žodžiais, koks nuostabus jausmas užvaldo pakilus į 3000 metrų aukštį! Tiesiog patenki į svaiginantį debesų pasaulį! Pasigrožėję Etnos vaizdu vykome į Sirakūzus. Tai miestas prie jūros, kuris turi žibančią įspūdingo grožio Katedrą. Aplankę svarbiausius miesto objektus, grįžome ruoštis daiktus kelionei, nes tai buvo mūsų priešpaskutinė diena Piazza Armerinoje.
Paskutinę vizito dieną mokykloje pradėjome darbingai, nes reikėjo kurti mobiliąją programėlę. Darbas vyko sklandžiai, ir visi nesunkiai susidorojo su užduotimi. Papietavę ir gavę sertifikatus atsisveikinome su draugais. Nakvynės vykome į Kataniją. Ten panorome pasilepinti – po sunkios dienos paragauti itališkos picos. Taip ir padarėme. Po puikios vakarienės atvykome į viešbutį, kur po keturių valandų miego išskubėjome į oro uostą!
Šioje kelionėje patyrėme be galo daug įspūdžių, įspūdingi prisiminimai, ko gero, lydės visą gyvenimą. Turėjome ir naudos – patobulinome anglų kalbos žinias. O svarbiausia – išmokome bendravimo meno bei savarankiškumo!
 
Projekto „Erasmus+“
kelionės į Italiją dalyviai
Kaltinėnų A. Stulginskio gimnazija
Veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.Camera

22 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2

Šių metų spalio 13 - 20 dienomis Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazijos mokiniai: Gabija Šerpetauskytė, Monika Šeberkštytė, Gintarė Aleksejūnaitė, Modestas Vedeikis, kartu su anglų kalbos mokytoja  Laima Šalkauskiene bei socialine pedagoge  Virginija Ševčenka keliavo į Slovėniją, Slovenej Gradec miestą, kur vyko trečiasis Erasmus+  tarptautinio projekto „ Take stereotyping out of your life“ ( „Nugalėkime stereotipiškumą savo gyvenime“) dalyvių susitikimas.
Šio vizito tikslas -  kurti tarptautinį bendravimą ir bendradarbiavimą, dalintis informacija apie stereotipinį mąstymą, religijos diskriminaciją Europos Sąjungos šalyse. Ugdyti toleranciją ir pagarbą daugiatautei Europai.
Savaitės darbotvarkė buvo įtempta. Darbo laikas persipynė su kultūrine, pažintine ir mokomąja programomis. Mokymų metu buvo skaitomi pranešimai, vyko diskusijos apie aktualias problemas ir diskriminaciją. Dalyvavome edukacinėse veiklose, praktinių užsiėmimų metu kūrėme plakatus tema „ The issues of stereotyping in Religion“ ( "Nesutarimai ir diskriminacija dėl religijos").
Susitikimo organizatoriai viešnagės metu kvietė į ekskursijas po žymiausias Slovėnijos vietas. Dalyviai aplankė Slovėnijos sostinę Liublianą ir gėrėjosi šios žaliausios Europos sostinės architektūra. Senamiesčio viduryje pasiekę ant kalno stovinčią Liublianos pilį galėjome grožėtis atsiveriančia miesto panorama bei išgirsti pilies  praeitį menančią istoriją. Turėjome galimybę aplankyti Bledo ežerą, kuris yra pats įžymiausias ir daugiausia turistų pritraukiantis Slovėnijos taškas. Bledo ežero centre yra vienintelė natūraliai susiformavusi Slovėnijos sala. Virš ežero ant uolos stūkso senovinė Bledo pilis, o visur aplinkui – pasakiški kalnai!
Pažintį su Slovėniją pratęsėme nuvykę į didžiuosius Postoinos stalaktitų – stalagmitų urvus. Milijonus metų vanduo raižė, graužė, skaptavo, lašas po lašo formavo paslaptingą 20 km ilgio požemių karalystę. Eidami pėsčiomis ir važiuodami traukinuku turėjome progą grožėtis vandens meno šedevrais. Kelionę tęsėme į viduramžius menantį Pirano miestą prie Adrijos jūros, kuris žavėjo nepakartojama architektūra, nenusakoma atmosfera, kurią sukuria siauros gatvelės ir jose stovintys senieji namai.
Atsisveikinimo vakarėlyje dalyviai negailėjo vienas kitam gražių žodžių ir padėkų už puikią partnerystę, savitarpio supratimą bei pagalbą. Nuostabi Slovėnijos gamta, kalnai ir vynuogynai paliko didžiulį įspūdį.
Ši išvyka – tai yra neįkainojamos gyvenimo pamokos, kurios suteikia daug patirties, padeda tobulėti ir augti. Projekto dalyviai turėjo puikią galimybę tobulinti anglų kalbos komunikacinius įgūdžius. Gyvendami slovėnų šeimose, iš arčiau pažino  Slovėnijos jaunimo gyvenimą, susirado naujų draugų. Grįžome puikios nuotaikos ir kupini idėjų.
 
Projekto „Erasmus+“
kelionės į Slovėniją dalyviai
Kaltinėnų A. Stulginskio gimnazija
Veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. 2018-11-21Camera

222222222222222222222222222222

Šiais metais rugsėjo 9 - 15 d.  vyko Erasmus + projekto „Effective use of mobile application in education“  susitikimas Vengrijoje, Nyiregyhaza mieste.  Visa savaitė buvo pilna įvairių veiklų ir užsiėmimų apie kuriuos norime jums papasakoti.
Pirmadienio rytas prasidėjo nuo pasivaikščiojimo po Nyiregyhaza miesto centrą, kuriame yra miesto savivaldybės pastatas. Trumpai apžvelgus jo išorę, įžengėme į nuostabiai išpuoštą tarybos posėdžių salę, kurioje susipažinome su miesto meru, paklausėme jo kalbos apie Nyiregyhaza istoriją ir dabartinę jo ekonominę situaciją. Po šio vizito keliavome į mokyklą kur vyko oficialus vizito atidarymas.  Po pietų lektorius priminė pagrindines taisykles, kurias reikia žinoti norint sukurti mobilią programėlę. Pasibaigus paskaitai prasidėjo šalių komandų prisistatymai, naudojant įvairias formas. Po visų dienos darbų vykome ilsėtis.  
Antradienio rytą lektorius pristatė užduotį, kurią turėjome atlikti nuvykę į zoologijos sodą. Užduotis: rasti 5 tam tikram žemynui būdingus gyvūnus, juos nufotografuoti ir nufilmuoti. Suskirsčius mokinius į grupes, susidarėme planą ir iškeliavome. Užduočiai buvo skirtos 4-5 valandos. Pamačius didžiausią vidurio Europoje įrengtą sodą, buvome sužavėti gyvūnų gausos. Buvo tokių, kuriuos matėme pirmą kartą gyvenime. Ten buvo daugiau nei 500 gyvūnų rūšių. Nors ir pavargę, bet pasisėmę gerų įspūdžių vakare grįžome į viešbutį.
Trečiadienio rytą vykome į mokyklą, kurioje veikia robotikos ir LEGO būreliai. Turėjome galimybę susipažinti su mokinių pagamintais paveikslais, kurie buvo sudėlioti iš LEGO kaladėlių. Kai kurie iš jų, sukelia didelį įspūdį. Sakykim, kad ir pėdos antspaudo mėnulyje maketas. Po trumpos mokyklos apžvalgos, buvome suskirstyti į komandas. Teko pasiraityti rankoves, nes reikėjo iš detalių surinkti mašinėlę o tada ją užprogramuoti, kad važiuotų tam tikromis kryptimis, skleistų garsą. Atsisveikinę su šauniais mokytojais bei jų mokiniais išvažiavome į LEGO kaladėlių fabriką, kuriame su gidu vaikščiojome ir stebėjome visą gamybos procesą, nuo kaladėlės pagaminimo iki jos papuošimo ir supakavimo.
Ketvirtadienio rytą pradėjome darbingai. Atvykus į mokyklą iš karto buvome susodinti prie kompiuterių grupėmis. Turėjome sukurti mobilią programėlę, kuri pristatytų mūsų nufotografuotus ir nufilmuotus gyvūnus. Darbas vyko sklandžiai, visi susidorojome su užduotimi, todėl buvome labai laimingi. Po savo kurtų aplikacijų pristatymų galėjome trumpai pailsėti, nes laukė atsisveikinimo vakarienė. Jai prasidėjus, keletą žodžių tarė mokyklos direktorius bei projekto koordinatorė Judit Fabok. Po jų buvo emocingas Vengrijos liaudies šokių pristatymas, kuriam pasibaigus ir patys galėjome pabandyti juos sušokti. Po linksmo patrepsėjimo vyko sertifikatų įteikimas ir aišku fotografavimasis. Atlikę visus formalumus ir pavakarieniavę išvykome į viešbutį pakuotis lagaminų ir ilsėtis prieš kelionę į šalies sostinę.
Penktadienio rytas kaip ir visą savaitę, išaušo saulėtas ir šiltas. Susidėję lagaminus į autobusą išvykome į Budapeštą, patį miesto centrą, kuriame teka Dunojaus upė, o miestas skyla į dvi dalis: Budą ir Peštą. Turėjome laisvo laiko pavaikščioti po parlamento aikštę ir grožėtis nuostabiais vaizdais. 13.00 val. pradėjome ekskursiją po parlamento vidų, kuriame galėjome pamatyti buvusių karalių valdžios simbolius bei senąją posėdžių salę. Susižavėję šiuo gotikiniu pastatu ir kaitinami 33 laipsnių karščio pėstute keliavome į dar vieną architektūrinį šedevrą „Žvejų bastioną“. Trumpai jį apžiūrėję vykome į aukščiausią miesto tašką, buvusią tvirtovę. Galiausiai vakare mūsų laukė pasivaikščiojimas po brangiausią Europos baziliką, kuri pilna marmuro ir aukso.  Su dideliu liūdesiu palikome šurmuliuojantį ir rodos tik pradedantį pabusti naktinį sostinės gyvenimą ir išvykome ilsėtis prieš kelionę namo.
Šeštadienio rytą pakilome iš Budapešto oro uosto Lietuvos kryptimi.
Ši kelionė mums davė daug patirties, įspūdžių, kurių tikrai dar greit nepamiršime. Lavinome savo anglų kalbos įgūdžius, nepamirštos liko ir informacinės technologijos. Bet svarbiausia, kad tokie projektai labai suartina mokinius, padeda susirasti draugų iš kitų šalių, skirtingų kultūrų su kuriais būna sunku atsisveikinti.
 
Istorijos vyr. mokytoja Laima Baltutienė 2018-09-27Camera

2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2

Gegužės 27 – birželio 2 dienomis, Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazijos atstovai: Laima Šalkauskienė, Eugenija Martinkienė, Ūla Ivinskytė, Austėja Jurgaitytė, Kristina Milmantaitė bei Urtė Urbonaitė vyko į Erasmus+ mokomąjį vizitą Rumunijoje, Klužas Napoka mieste. Šis miestas yra trečiasis pagal dydį Rumunijoje ir jame gyvena virš 300 000 gyventojų, veikia 5 universitetai, muzikos akademija. Vizito tema – stereotipinis mąstymas, lyties diskriminacija, smurtas šeimoje, žmonių išnaudojimas darbo rinkoje, šiuolaikinė vergystė ir nelegali prekyba žmonėmis. Mūsų gyvenimas pilnas stereotipų ir dažniausiai jie perteikia neigiamą informaciją. Šio vizito tikslas -  laužyti stereotipus ir išankstines nuostatas, ugdyti kritinį mąstymą ir tarpkultūrinį jautrumą. Mokymų metu mokiniai skaitė pranešimus, diskutavome apie aktualias problemas ir diskriminaciją, praktinių užsiėmimų metu kūrėme plakatus tema „United as One under European Sky“  - „Vieningi po Europietišku dangumi“.  Be mokymų turėjome galimybę pažinti rumunų kultūrą ir tradicinę virtuvę, istorinį paveldą. Aplankėme etnografinį muziejų po atviru dangumi, druskų kasyklą Turda mieste, kurioje įrengta pramogų zona, žmonės čia atvyksta praleisti laiką ir pasisemti sveikatos. Ši druskų kasykla nustebino savo masteliu, dizainu bei pramogomis. Ten galima pasiplaukioti net požeminiame druskingame ežere. Vaikščiojant po įspūdingo dydžio ir ploto Alba miesto tvirtovę jautiesi kaip istoriniame filme. Tvirtovės didingumas bei matyta sargybos pasikeitimo ceremonija užburia. Grožėjomės Pietų Karpatų kalnų virtine, aplankėme etnines gyvenvietes kalnuose, o ša­kė­mis su­krau­tos šie­no ku­pe­tos nu­ke­lia ko­ne šimt­me­čiu at­gal. Aleksandro Borza botanikos sodas įsikūręs tylioje miesto dalyje pasitiko puošniu žaviu rožynu,  japoniškas sodas – tikrai vertas dėmesio ir kelių minučių atokvėpio tradicinėje japoniškoje pavėsinėje. Orandžerijoje labiausiai sužavėjo tropikų baseinėlyje augančios Amazoninės Viktorijos. Greitai prabėgo  pilna užsiėmimų, pažinčių, ekskursijų, krašto pažinimo savaitė. Gyvenome šeimose, kartu su draugais smagiai leidome laiką, dalinomės susitikimo įspūdžiais, todėl paskutinį vakarą buvo sunku išsiskirti. Tačiau žinome, jog 2019 m. kovo pabaigoje mūsų partneriai atvyksta į Lietuvą ir mes vėl susitiksime. Tarptautiniai projektai yra pati geriausia užsienio kalbos mokykla, kalbos žinių gilinimas vyksta natūralioje kalbinėje aplinkoje ir natūraliose situacijose. Nauja mobilaus gyvenimo būdo patirtis: kelionė lėktuvu, neįprastos gyvenimo ir darbo sąlygos, nepažįstami   žmonės – visa tai skatina daugiau pasitikėti savimi, moko priimti savarankiškus sprendimus, padeda geriau suprasti kitus žmones, ugdo gebėjimą greičiau ir be streso adaptuotis naujoje aplinkoje, lavina kritinį mąstymą bei padeda suvokti savąją tapatybę.
 
Kelionės į Rumuniją dalyviai
Kaltinėnų A. Stulginskio gimnazija
Veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Š vietimo mainų paramos fondas. 2018-06-25Camera

2

 

 

 

Šiuolaikiniame gyvenime žmonės nuolat keliauja ir randa  bendraminčių visame pasaulyje. Vadinasi, jei keliauja – jie domisi kitomis kultūromis ir tradicijomis, jei susidraugauja – vadinasi jie pripažįsta skirtumus, priima žmones tokius kokie jie yra, gerbia ir stengiasi griauti stereotipus, kurie įtakoja požiūrį į kitas kultūras.
Balandžio 14 – 21 dienomis, Kaltinėnų A. Stulginskio gimnazijos atstovai: Laima Šalkauskienė, Irena Genčauskienė, Rokas Slaboševičius, Paulius Norgaila, Viktorija Eitutytė ir Aistė Razbadauskaitė dalyvavo Erasmus+ projekto “Let’s Take out Stereotyping out of Your Life” mokymuose Italijoje, Guglionesi mieste. Susitikimo metu dalyviai turėjo galimybę iš arčiau pažinti Italiją, jos žmones, kultūrą ir tradicijas. Susitikimo tema: „Stereotipinis mąstymas, diskriminacija ir pasekmės: ksenofobija, homofobija, transfobija“. Mokiniai skaitė pranešimus, dalyvavo grupiniuose užsiėmimuose, svarstė ir diskutavo apie diskriminacijos problemas ir jos sprendimo būdus. Užsiėmimai buvo informatyvūs, įdomūs, netgi jautrūs. Tačiau svarbiausia, jog šiltas bendravimas, tolerancija, draugiškumas, atvirumas ir asmeninės patirties pasidalijimas buvo neįtikėtinai efektyvus vienijant jaunimą iš Turkijos, Slovėnijos, Italijos, Rumunijos ir Lietuvos.
Projekto partneriai aplankė Molizės regione, Kampobaso provincijoje esantį Altilia Sepino archeologinį muziejų, susipažino su Romėnų palikimu, apsilankė antrame pagal dydį Italijos Gamtos draustinyje Guardiaregijoje, kuriame saugoma kalnų ir miškų flora ir fauna. Šis draustinis turtingas kanjonais ir kriokliais ir yra globojamas Pasaulio Gamtos Fondo (WWF). Nemažiau žavus savo istorija ir didinga pilimi Termolio miestas Adrijos pakrantėje. Anksčiau žinomas kaip mažas žvejybos uostas, Termolis po Antrojo pasaulinio karo išsiplėtė ir tapo populiariu kurortu.
Tačiau didžiausias įspūdis liko apsilankius Gargano pusiasalyje esančiose Tremiti salose.  Tai šiaurės Apulijos pasididžiavimas: krištolinis vanduo, smėlėtos įlankėlės, akinamai baltos uolos, San Domino pušynai, Švento Nikolo saloje senovės pėdsakai vedantys į istorinį miestelio centrą, kur stovi grakšti katedra ir vienuolių pilis paliko neišdildomų įspūdžių. Šį išskirtinį grožį mokiniai galėjo pamatyti ir keliaudami valtimi aplink šias salas.
Ar tikrai Italai yra picų ir makaronų gerbėjai? Tikrai taip. Jų picos yra tobulos, o patiekalai iš šviežių makaronų su įvairiausiais priedais nepakartojami. Dauguma jų labai mėgsta Vespa motorolerius, nes tai tiesiog patogi transporto priemonė, tačiau „Mamma mia!“ šūksnį girdėjom tik vieną kartą.
Ir dar. Italai tikrai nevėluoja susitikti sutartu laiku, nuolat šypsosi, yra draugiški, paslaugūs maitinimo įstaigose, atidūs, žingeidūs, organizuoti, vaišingi ir be galo tolerantiški. Jie nepakantūs rasinei, lytinei, tautinei diskriminacijai, atviri ir nuoširdūs, svetingai priėmė mūsų mokinius į savo šeimas ir jais rūpinosi. Džiaugiamės galimybe patirti Itališką dvasią ir griauti stereotipus apie šios šalies žmones ir gyvenimą. Iki susitikimo Rumunijoje!
 
Projekto „Erasmus+“
kelionės į Italiją dalyviai
Kaltinėnų A. Stulginskio gimnazija
Veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. 2018-05-18Camera

2 2222222222222222222222222222222222222

2018 m. kovo 5-9 d. vyko Erasmus+ projekto „Mobiliųjų aplikacijų naudojimas švietime“ vizitas Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazijoje. Tai pirmasis šio projekto mobilumas, projektą koordinuojanti šalis – Vengrija. Į Lietuvą atvyko mokiniai ir mokytojai iš skirtingų Europos šalių: Vengrijos, Italijos, Makedonijos ir Turkijos. Svečiai buvo apsistoję „Memel“ viešbutyje, Klaipėdoje.
Pirmadienio rytą projekto dalyviai lankėsi Šilalės rajono savivaldybėje, klausėsi mero Jono Gudausko ir kitų savivaldybės darbuotojų sveikinimo žodžių. Vėliau jų laukė vizito atidarymo ceremonija Kaltinėnų kultūros namuose. Vizito tikslas – išmokyti jaunuolius kurti nesudėtingas mobiliąsias aplikacijas. Tad po ceremonijos prasidėjo darbai: lektoriai Tomas Blažauskas ir Andrius Paulauskas iš Kauno Technologijų universiteto supažindino mokinius su „Android Studio“ platforma, o užsiėmimo pabaigoje projekto dalyviai savo telefonų ekranuose galėjo išvysti savo susikurtus mobiliųjų aplikacijų pagrindinius langus. Po pamokos su lektoriais kiekviena šalis pristatė savo mokyklą bei šalį.
Ketvirtadienį mokiniai grįžo prie įtemptų darbų – savo pamokas pratęsė Tomas Blažauskas ir Andrius Paulauskas iš Kauno Technologijų universiteto. Mokiniai visą dieną gilino savo žinias kuriant programėles bei buvo suskirstyti į penkias grupes, kurių kiekviena turėjo sukurti po vieną sudėtingesnę mobiliąją aplikaciją. Pristatant savo sukurtus darbus, paaiškėjo, kad projekto dalyviai jau puikiai moka kurti įvairius klausimynus ir panašias programėles. Dienos pabaigoje įvyko atsisveikinimo vakarėlis. Jame stilizuotais tradiciniais šokiais žavėjo Laimos Andrejauskienės šokių kolektyvas „Mainytinis“. Dalyviams buvo įteikti sertifikatai, o pabaigoje visus linksmino jaunimo kolektyvas „Etnoklubas“.
Penktadienis – paskutinė diena. Vykome į Vilnių. Pirmiausia aplankėme Telia „Nemuziejų“, kuriame visi turėjo galimybę susipažinti su Lietuvos istorija per 15 minučių. Vėliau autobusu sukome ratus aplink Vilnių bei klausėmės gidės pasakojimų apie Lietuvos sostinę, buvome sustoję pasižvalgyti po šv. Petro ir Povilo bažnyčią.
Kiekvienas toks vizitas – tai puiki galimybė gilinti savo žinias įvairiose srityse ir tuo pačiu neišvengiamai susipažinti su įdomiais žmonėmis, sulaužyti vieną ar kitą nepagrįstą stereotipą ir kurti aplink save draugiškesnį bei įvairesnį pasaulį.
 
IV g. klasės mokinė Viktorija Eitutytė 2018-03-28Camera

222222222222222222222

Kaltinėnų  A. Stulginskio gimnazija 2017 – 2019 m. dalyvauja net dviejuose Erasmus + projektuose. Vieno iš jų „ Efektyvus mobiliųjų aplikacijų naudojimas švietime“ partnerių susitikimas vyko gruodžio 12 – 16 dienomis Vengrijoje, Nyíregyháza mieste. Jame dalyvavo mokytojai iš Vengrijos, Italijos, Makedonijos, Turkijos ir žinoma mes, gimnazijos atstovai Laima Baltutienė, Reda Bartkuvienė ir Laima Šalkauskienė iš Lietuvos. Partnerių susitikimas prasidėjo pažintimi su Budapeštu, kuriame apžiūrėjome Parlamento rūmus. Didingi Parlamento rūmai, remiantis Londono parlamento rūmų pavyzdžiu, buvo pastatyti XIX amžiuje – 1884 – 1902 metais. Neogotikinio stiliaus pastatas pastatytas ant Dunojaus upės kranto, Pešto pusėje. Tai vienas seniausių pastatų Europoje, antras pagal dydį parlamento pastatas Europoje ir didžiausias statinys Vengrijoje. Žvejų bastioną, kuris yra turbūt populiariausia lankytina vieta dėl galimybės apžvelgti miesto panoramą. Žvejų bastionas įsikūręs rytinėje Pilies kalno pusėje, šalimais Žvejų miestelio, kuriame viduramžiais žvejai pardavinėdavo savo laimikį. Tai neogotikinio ir neoromantinio stiliaus terasa, suprojektuota ir pastatyta tarp 1895 ir 1902 metų, architekto Frigyes Schulek, Vajdahunyado pilį, kuri stovi ant ežero kranto. Pilis pastatyta 1896 m. kaip laikinas eksponatas tūkstantmečio iškilmėms. Išpopuliarėjusi pilis buvo perstatyta visam laikui. Tai kompleksas iliustruojantis Vengrijos architektūros raidą.
Žavėjomės Budapešto Laisvės aikšte, kuri laikoma viena žaviausių architektūriniu požiūriu miesto vietų. Joje yra įspūdingų XX amžiaus pradžioje statytų pastatų. 1848 ir 1849 metais joje žuvo daug Vengrijos laisvės kovotojų. Savo grožiu nustebino ir sužavėjo visas sostinės senamiestis. Pasisėmę įspūdžių vykome į Nyredhaza − Vengrijos miestą šiaurės rytuose, 50 km į šiaurę nuo Debreceno. Tai Sabolčo-Satmaro-Berego apskrities centras. Šis miestas yra septintasis pagal dydį Vengrijos miestas, kuriame yra mūsų partnerių mokykla. Susitikimo metu planavome projekto veiklas, derinome vizitų datas, aptarėme numatomus projekto įgyvendinimo  tikslus. Pasibaigus numatytai programai gavome sertifikatus, liudijančius apie vizitą. Atsisveikinant  palinkėjome vieni kitiems gražių švenčių.
Artimiausiu metu imsime planuoti darbus, kurie mūsų laukia kovo mėnesį kuomet mūsų partneriai lankysis Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazijoje.

 

 

ERASMUS+ daugiašalių mokyklų partnerysčių projektas

„Take out Stereotyping out of Your Life“

2017-1-LT01-KA219-035186_1

2017 - 2019

Veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.

Projekto  šalis – Koordinatorė – LIETUVA (Aleksandro Stulginskio gimnazija (projekto koordinatorius ir kontaktinis asmuo – Laima Šalkauskienė )

Projekto šalys – partnerės:

RumunijaCOLEGIUL  TECHNIC "Napoca", Cluj-Napoca mieste (projekto koordinatorius - Mrs. Lucia Mariana Pojar);

Slovėnija - SOLSKI CENTER SLOVENJ GRADEC, Slovenj Gradec mieste (projekto koordinatorius - Mrs Eva Meža);

Italija - ISTITUTO OMNICOMPRENSIVO GUGLIONESI, Guglionesi mieste (projekto koordinatorius – Mrs. Lesley June Fearn)

Turkija - OZEL ESENLER UGUR TEMEL LISESI, Stambulo mieste (koordinatorius: Ms. Sezin Cipa)

Projekto aprašas

   Skirtumai tarp mūsų yra svarbūs žmonijai. Jie yra prigimtiniai ir neturėtų tapti konflikto šaltiniu

ar neapykanta. Naujausi įvykiai Europos socialiniame kontekste rodo, kad mes vis dar esame tam tikrų giliai įsišaknijusių mentalitetų aukomis, pagal kurias mes vertiname žmones, priklausančius skirtingoms kultūrinėms grupėms, remdamiesi kai kuriomis primestomis vertybėmis, nesusijusiomis su realybe. Mes visi esame unikalūs ir skiriamės vieni nuo kitų, tačiau tai yra privalumas, o ne trūkumas.

  Mes tikime, kad visi žmonės nusipelno pagarbos, nepriklausomai nuo odos spalvos, religinių įsitikinimų ir praktikos, palikuonių ar idėjų. Jei žmonės tai supras, mes galėsime gyventi harmonijoje, pagarboje ir pripažinime.

  Ši tema yra aktuali, atsižvelgiant į šiandien didėjantį imigracijos skaičių. Turkija ir Italija, dvi šalys partnerės stengiasi suprasti šį reiškinį ir spręsti šį klausimą vykdydamos įvairias programas, iniciatyvas ir kt. Rumunija, Slovėnija ir Lietuva yra šalys, kurioms aktualus šis klausimas, nes jos yra Europos Sąjungos nariai.

  Priežastis, kodėl ši tema aktuali  mūsų mokykloms ir projektui, yra tai, kad kuo anksčiau mokiniai supranta stereotipų ir diskriminacijos problemą, tuo didesnė tikimybė, kad pasaulis pasikeis ir žmonės gyvens harmoningai vienas su kitu.

Stereotipai, pvz., Įsitikinimas, kad tam tikri žmonės turi mažiau intelektualinių gebėjimų nei kiti, arba jie yra kitokių įsitikinimų, gali sukelti diskriminaciją. Stereotipai apima teigiamus ir neigiamus požymius, tačiau tik neigiami stereotipai paprastai sukelia šališkumą ir diskriminaciją.

Šios partnerystės pagrindas yra kad mūsų mokiniai pamatytų gyvenimo grožį, žmonių grožį, išlaisvintų juos nuo stereotipinio nusistatymo, mąstymo ir propaguotų tolerancijos, pakantumo, Europos demokratinių vertybių, Europos pilietiškumo bei taikos kultūrą.

Projekto uždaviniai:

- kovoti su neapykantos ir diskriminuojamu elgesiu mokyklose;

- didinti socialinį sąmoningumą, toleranciją, empatiją imigrantams ir pabėgėliams;

- sunaikinti stereotipus ir didinti supratimą apie jų keliamą riziką;

- tobulinti žinias, susijusias su stereotipų ir diskriminacijos mokyklose problemomis;

- skatinti aktyvų mokinių dalyvavimą socialiniame gyvenime stereotipų ir diskriminacijos tema;

- stiprinti mokyklų ir vietos nevyriausybinių organizacijų santykius, sprendžiant tuos pačius klausimus;

- skatinti mokinius ugdyti pagrindinius socialinius įgūdžius, tobulinti skaitmenines ir užsienio kalbos kompetencijas.

Projekto sklaidos šaltiniai:

   
   

Lietuvių maža, mes galime išlikti tik savo mokslu, gabumais, darbštumu...

Aleksandras Stulginskis

   
Pamokų laikas
1. 08:00 - 08:45
2. 08:50 - 09:35
3. 09:45 - 10:30
4. 10:40 - 11:25
P 11.25-11.50 5-8 kl.
5. 11:50- 12:35
P 12.35-13.00 I-IVg kl.
6. 13:00 - 13:45 
7. 13:55 - 14:40
   

KK projekto logo

   
Uniformų užsakymas
(dydžių lentelės)
uniformos
 
   

 Hey.lt - Nemokamas lankytojø skaitliukas

   
© Šilalės r. Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazija