Balandžio 18 dieną Kaltinėnų Stulginskio gimnazijoje 7 ir Iga klasės mokiniai dalyvavo paskaitoje-praktikiniame užsiėmime „Sveikos mitybos įgūdžių formavimas ir sveiko maisto gaminimo organizavimas“. Paskatą skaitė ir praktikinius užsiėmimus pravedė „Gydanti lėkštė“ gydomosios mitybos specialistė Ingrida Kuprevičiūtė.
Su mokiniais ji aptarė nutukimo problemas, cukraus žalą jaunam organizmui. Jie net neįsivaizdavo, kad cukrus prilyginamas narkotikui, kurio labai sunku atsisakyti. Lektorė ypač pabrėžė vengti gaiviųjų gėrimų vartojimo. Tikimės, kad tai mokiniams padės lengviau apsispręsti ir pasirinkti sveikatai palankesnę mitybą.
Šiuo metu daug diskutuojama apie visavertį, sveiką, saugų sveikatai maistą, ypač vaikų tarpe. Jiems sunku apsispręsti, kokius maisto produktus, užkandžius pasirinkti, nes parduotuvės viliote vilioja gražiomis ir įmantriomis pakuotėmis, negalvojant, kas yra sveika ir naudinga augančiam organizmui. Taip pat lektorė mokiniams paliko įvairių sveiko maisto receptų.
Antroje užsiėmimų dalyje mokiniai atliko praktines užduotis. Gamino sveikatai palankius sausainius, saldainius, sumuštinius su įvairiomis daržovėmis. Užbaigę maisto ruošimą visi vaišinosi pačių pagamintais skaniais ir sveikais užkandžiais.
Nijolė Klapatauskienė, visuomenės sveikatos priežiūros specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje 2019-05-06
Balandžio 17 dieną į Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnaziją buvo atvykusi NVO Telšių krizių centro direktorė, psichologė Vanda Benaitienė. Psichologė 5-8 klasių mokiniams vedė užsiėmimus „Klasės bendruomenės mikroklimato kūrimas, mokinių savivertės, pageidaujamo elgesio skatinimas“.
Mokiniai buvo mokomi pažinti save, savo emocijas, mintis, elgesį, padėti sau ir kitiems išgyventi psichologines krizes. Psichologė akcentavo žmogaus sąmonės ir pasąmonės ryšį. Visi žmogaus išgyventi dalykai pasilieka pasąmonėje. Veiksmus ir žodžius kontroliuoja sąmonė, bet ją prislopinus nebeaišku, kaip žmogus gali pasielgti. Prislopus sąmonei, pasakome vieni kitiems skaudžius žodžius ar elgiamės taip, kaip sąmoningai nepadarytume.
Kiekvienas turime savyje piktąją, įskaudintąją, agresyviąją dalį. Niekas nebūna piktas šiaip sau. „Jei žmogus elgiasi agresyviai – ieškok jame skausmo“, – teigė lektorė. Padėti reikia ne tik smurtą patyrusiesiems, problema yra ir smurtautojas, tas, kuris tyčiojasi, apkalba ar kaip kitaip negatyviai kitų atžvilgiu išreiškia savo kada nors patirtas traumas. Dvasines traumas, kaip ir fizines, reikia gydyti iškart, o ne po kurio laiko. Kai būna labai sunku, verta prisiminti Saliamono išmintį – „Viskas praeina, ir tai praeis“. Ji pabrėžė, kad reikia įsiklausyti į save ir kitus, ištiesti pagalbos ranką, nenusigręžti nuo kitų, kai jiems sunku, nepalikti draugų, artimųjų vienatvėje.
Kiekvienas turime savyje piktąją, įskaudintąją, agresyviąją dalį. Niekas nebūna piktas šiaip sau. „Jei žmogus elgiasi agresyviai – ieškok jame skausmo“, – teigė lektorė. Padėti reikia ne tik smurtą patyrusiesiems, problema yra ir smurtautojas, tas, kuris tyčiojasi, apkalba ar kaip kitaip negatyviai kitų atžvilgiu išreiškia savo kada nors patirtas traumas. Dvasines traumas, kaip ir fizines, reikia gydyti iškart, o ne po kurio laiko. Kai būna labai sunku, verta prisiminti Saliamono išmintį – „Viskas praeina, ir tai praeis“. Ji pabrėžė, kad reikia įsiklausyti į save ir kitus, ištiesti pagalbos ranką, nenusigręžti nuo kitų, kai jiems sunku, nepalikti draugų, artimųjų vienatvėje.
Nijolė Klapatauskienė, visuomenės sveikatos priežiūros specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje 2019-05-06
Balandžio 16 dieną Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazijoje mokytojams vyko seminaras „Mokyklos bendruomenės tarpusavio santykių ypatumai“. Seminarą vedė psichologas bei praktikas, šeimos santykių lektorius Vaidas Arvasevičius.
Seminaro metu analizuota, kaip geriau pažinti mokinio individualumą, mokymosi mechanizmus, pritaikant tinkamus būdus mokyti ir patiems išlikti harmoningais išvengiant streso ir įtampos. „Mokytojo (suaugusiojo) autoritetas“ (autoritetą mes suvokiame kaip instrumentą, padedantį (verčiantį) vaikams paklusti mums) reikalingas tam, kad žmonės sektų mūsų pėdomis ir gebėtų perimti visą patirtį ir išmintį, kuria mes pasiruošę dalintis. Svarbiausias tikslas – realizuotis kaip autoritetams savo vidinių psichinių resursų, o ne vaikų ar nuo mūsų priklausančių žmonių sąskaita. Ugdoma autoriteto kompetencija sumažina kitų priešiškumą, maištingumą, sustiprina suaugusiojo ir vaiko ryšį, saugią emocinę aplinką.
Nijolė Klapatauskienė, visuomenės sveikatos priežiūros specialistė, vykdanti sveikatos priežiūrą mokykloje 2019-05-06
Esate korepetitorius, laisvai samdomas mokytojas ar ketinate tokiu tapti?
Primename, kad korepetitoriai ir laisvai samdomi mokytojai turėtų įregistruoti individualią veiklą[1] arba įsigyti verslo liudijimą[2]. Tai padaryti galima paprastai, prisijungus prie Mano VMI, o jei reikia specialisto pagalbos - atvykus į bet kurį valstybinės mokesčių inspekcijos (toliau – VMI) aptarnavimo padalinį.
Jei veiklą registruosite savarankiškai, Jums padės VMI parengti vedliai. Juose žingsnis po žingsnio paaiškinama kaip įsigyti verslo liudijimą ir kaip įregistruoti individualią veiklą.
Mokytojams aktualią informaciją apie individualios veiklos vykdymą galima rasti leidinyje čia.
VMI Jūsų patogumui sukūrė ir dar vieną e. paslaugą — virtualų buhalterį i.APS. Tai nemokama supaprastintos buhalterinės apskaitos programa, kuria naudotis gali tiek vykdantys individualią veiklą pagal pažymą, tiek dirbantys su verslo liudijimais. Daugiau informacijos rasite čia.
Savarankiškai aktualią informaciją galite rasti adresu www.vmi.lt. Pasikonsultuoti su VMI specialistais Jus dominančiais mokesčių klausimais galite telefonu 1882 arba +370 5 260 5060. Telefonu suteikta konsultacija yra lygiavertė rašytinei, nes pokalbiai yra įrašomi ir saugomi 5 metus.
[1] Švietimo veikla pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių 2 red. ‒ 85** kodas
[2] Veiklos rūšis -103 Kvalifikacijos tobulinimo ir papildomo mokymo veikla
Balandžio 19d. Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazijos priešmokyklinukams, pirmokų tėveliams ir svečiams gerą nuotaiką dovanojo „Abėcėlės šventės“ rengėjai - pirmokai vadovaujami vyr. mokytojos Ilonos Gudauskienės.
Šventės metu pirmokėliai deklamavo eilėraščius apie kiekvieną abėcėlės raidę, dainavo daineles, žaidė įvairius žaidimus, įjungdami mažesniuosius ir tėvelius. Renginyje apsilankė Zuikis Puikis, kuris kartu dainavo, žaidė bei mokėsi abėcėlės. Sudainavę „Abėcėlės dainą“, mokiniai, kupini gerų emocijų, užbaigė šventę.
NVŠ „ Etnokultūros studija“ ir Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazijos 8 klasės mokiniai vykome į jau devynioliktą kartą vykusias „ Jurgines“ Raudėnuose. Nuvažiuodami aplankėme Ventos informacinį centrą, kur centro darbuotojai papasakojo apie Lietuvos ir šio krašto geologiją, žemės formavimąsi, atrastas fosilijas ir žymius to krašto žmones. Papilės miestelyje stabtelėjome prie Simono Daukanto paminklo ir prisiminėme šį žymų žmogų, bei jo darbus.
Vėliau Raudėnų daugiafunkciniame centre Jurginių šventė prasidėjo turiningomis veiklomis: įvairaus amžiaus dalyviai mokėsi integruotose netradicinėse įvairių dalykų pamokose-kūrybinėse dirbtuvėse, kurias vedė svečiai iš Šiaulių miesto ir rajono, Kuršėnų, Kelmės, Joniškio, Naujosios Akmenės ir Šilalės . Vaikai burtų keliu išsitraukdavo užsiėmimą (liaudišką sportavimą, šokimą, dainavimą, žaidimą, vėlimą, pynimą, siuvimą, lankstymą; matematikos, biologijos, kalbų, istorijos tyrinėjimą bei mokymąsį per žaidimą…).
Dienai įpusėjus visi dalyviai sugužėjo į šventės organizatorės Jovitos Lubienės etnografinę sodybą. Sodybos šeimininkai supažindino vaikus su Jurginių papročiais bei tradicijomis. Ne tik supažindino bet ir viską darė kartu su vaikais (pirmą kartą po žiemos išgynė gyvulius į lauką, juos šventino, su apeigine duonele lankė laukus…)
Vėliau smagiai praleidome laiką :vaišinosi keptais kiaušiniais, virtomis bulvėmis su kastiniu, arbata ir gaiva, slidinėjome vasaros slidėmis, žaidėme kitus lauko žaidimus, šokome folklorinius šokius.
Išsiskirdami vieni kitiems nesakėme sudie, o tarėme iki pasimatymo kitais metais.
Balandžio 12 dieną gimnazijoje buvo vykdoma projektinė veikla, skirta planuoti savo karjerą bei susipažinti su įvairiomis profesijomis bei aukštųjų ir profesinių mokyklų studijų programomis.
Jau tradiciniu tapusiame renginyje „Mano artimi ir tolimi tikslai“ dalyvavo 7-8 klasių mokiniai bei I-IV klasių gimnazistai. Mažesnieji tą dieną vyko į edukacines išvykas.
Gimnazistai susitikime su Šilalės rajono savivaldybės meru Jonu Gudausku ir verslininku Dainiumi Bergeliu diskutavo apie galimybes būti naudingam savo kraštui bei kaip aktyvaus piliečio poziciją suderinti su profesine veikla. Aktyvios veiklos galimybes su mokiniais aptarė ir Šilalės rajono visuomeninių jaunimo organizacijų sąjungos „Apskritasis Stalas“ atstovai.
Policininko profesiją pristatė Tauragės apskrities vyriausiojo policijos komisariato Šilalės rajono policijos komisariato Veiklos skyriaus vyresnioji tyrėja Rasa Sadauskytė ir buvęs gimnazijos mokinys, dabar laikinai einantis Tauragės apskrities vyriausiojo policijos komisariato Šilalės rajono policijos komisariato Veiklos skyriaus tyrėjo pareigas Aivaras Andrijauskas.
Savo studijų programas pristatė Kauno kolegija, Klaipėdos valstybinė kolegija ir Telšių regioninis profesinio mokymo centras. O su Šilutės rajono Švėkšnos tradicinių amatų centro lektorėmis mokiniai liejo žvakės ir darė vėtrunges.
Susidomėjimo sulaukė Valstybės sienos apsaugos tarnybos Pagėgių pasienio rinktinės ir Bardinų pasienio užkardos pareigūnai bei kinologų pademonstruotas užsiėmimas su šunimis.
Didelio būrio svečių sulaukėme iš Lietuvos kariuomenės Karo prievolės ir komplektavimo tarnybos Klaipėdos regioninio karo prievolės ir komplektavimo skyriaus Tauragės poskyrio profesinės karo tarnybos bei Žemaičių apygardos 3-osios rinktinės 308 pėstininkų kuopos. Kariai pristatė savo profesiją, rodė ginklus, tikrino žinias protmūšyje, o Tauragės karo prievolės ir komplektavimo poskyrio verbuotojas vyr. srž. Gedeminas Gedgaudas surengė sportinės ištvermės pareikalavusias estafetės varžybas.
Profesinės dienos veiklose dalyvavo ir svečiai iš Rumunijos, Italijos, Turkijos, Slovėnijos – buvo vykdomas Erasmus+ projektas. Projekto dalyviai susitiko su Nevyriausybinių organizacijų informacijos ir paramos centro kartu su partneriais VšĮ “Europos namai“ iniciatyvą "Būkim pažįstami" rengiančiais atstovais, dalyvavo diskusijoje apie toleranciją ir stereotipus su Lietuvoje gyvenančiais, studijuojančiais ar dirbančiais trečiųjų (ne ES) šalių piliečiais.
Projektinė veikla buvo užbaigta klasės valandėlėse, kartu su auklėtojomis aptariant šios dienos sėkmes bei planuojant tolimesnius savo karjeros žingsnius.
Balandžio 12 d., penktadienį, 6 klasės mokiniai lankėsi Pagramančio regioniniame parke (Tauragės raj.) Pažintinės profesinio veiklinimo ekskursijos metu moksleiviai susipažino su regioninio parko lankytojų centru, kuris įsikūręs nuostabiame gamtos prieglobstyje – Akmenos ir Jūros upių santakoje. Centre įkurta moderni, šiuolaikiška ir informatyvi ekspozicija, kurioje virtualiai buvo galima rasti visą reikalingą informaciją apie parko vertybes, lankomus objektus, turistinius maršrutus, pažinti gyvūnus, drugelius, medžius, sužinoti apie garsias krašto asmenybes, kultūros paveldo objektus.
Šiame lankytojų centre mokiniai dalyvavo edukacijoje „Velykų margučio marginimas vašku“. Išbandė mūsų senolių paliktą tradicinį margučių marginimo būdą natūraliu vašku. Išgirdo įdomią istoriją apie šv. Velykas, šventės tradicijas, sužinojo apie margučių spalvų ir raštų reikšmes bei patys nusimargino gražiausius velykinius margučius.
Po to šeštokai vyko į padavimais ir legendomis apipintą Pagramančio piliakalnį, nuo kurio atsivėrė nuostabus vaizdas į Pagramančio miestelį. Vėliau keliavo link Pagramančio atodangos – skardžio kairiajame Akmenos krante. Įspūdingas reginys! Tai lyg atversta ledynmečių knyga.
Kadangi išskirtinis Pagramančio parko slėnių bruožas - kabantys tiltai, jungiantys upių krantus, teko ir juos išbandyti. Keliaudami moksleiviai gėrėjosi nuostabiu kraštovaizdžiu, bundančio pavasario spalvomis.
Aplankyti Pagramančio regioninio parko objektai – tai gamtinės ir kultūrinės vertybės. Mokiniai džiaugėsi įdomia ir turininga ekskursija, kurios metu gavo labai daug naudingos informacijos ir patyrė gerų įspūdžių.
Lietuvoje jau dešimt metų iš eilės emocinės paramos vaikams ir paaugliams tarnyba „Vaikų linija“ kviečia prisijungti prie akcijos „BE PATYČIŲ“. Ši akcija vyksta kovo mėnesį ir jos tikslas - įvairiomis veiklomis ir idėjomis atkreipti dėmesį į patyčių problemą bei formuoti nuostatą visuomenėje, kad patyčios nėra normalus elgesys bei skatinti pagarbius santykius. Prisidedant prie „Vaikų linijos“ organizuojamo Sąmoningumo didinimo mėnesio BE PATYČIŲ mūsų gimnazijoje kovo mėnesį buvo organizuojami įvairūs renginiai. Akcijos „Vadink mane vardu“ tikslas buvo skatinti pagarbius ir draugiškus mokinių tarpusavio santykius, gerbti savo ir kito vardą. Mokiniai gamino plakatus naudodami įvairias dekoravimui skirtas priemones bei ruošė trumpus pristatymus apie save. Akcijos „Dėkingumo medis“ metu mokiniai gamino plakatus bei kiekvienas rašė padėkos žodžius adresuotus svarbiam savo gyvenime žmogui. Mokiniai turėjo galimybę dalyvauti viktorinoje „Draugystė“. Joje komandos rungėsi atsakinėdamos į klausimus susijusius su patyčiomis bei atliko kūrybiškumo reikalaujančias užduotis. Buvo organizuoti smiginio bei šaškių turnyrai, kurių tikslas - sustiprinti tarp mokinių draugystės ryšius, bendra veikla ugdyti mokinių savivertę ir pasitikėjimą savimi. Visą mėnesį klasės auklėtojai klasių valandėlių metu diskutavo apie patyčių priežastis, jų formas, jausmus bei elgesį patyrus patyčias ir aptarė, kur galima kreiptis pagalbos.
Nereikia daug tyrimų, kad suprastume, kokią emocinę traumą ir žalą gali padaryti patyčios. Patirtos patyčios gali turėti ilgalaikių arba visą gyvenimą atsiliepiančių pasekmių. Pasekmės gali būti labai tragiškos, vedančios prie savižudybių ir kūno žalojimo, lydinčios socialine atskirtimi, nenoru lankyti mokyklą, nesugebėjimu susikaupti ir mokytis, todėl yra labai svarbi patyčių prevencija. Puikiai suprantame, kad tikėtis sumažinti patyčių mastą galime tiktai nuolatos ir kasdien visi dirbdami: būdami tolerantiškesni, pakantesni, empatiškesni, draugiškesni vieni kitiems bei nelikdami pasyvūs patyčių stebėtojai, o savo elgesiu aiškiai parodydami nepritarimą patyčioms.