„Kokybės krepšelis“
Projektui įgyvendinti parengtas veiklos tobulinimo planas, suderintas su Lietuvos NŠA, Šilalės rajono savivaldybės administracija ir patvirtintas Šilalės r. Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazijos direktoriaus 2020 m. spalio 5 d. įsakymu Nr. Į – 78
Gimnazijos veiklos tobulinimo plano tikslas ir uždaviniai tikslui pasiekti
Tikslas: Kryptingai organizuoti ugdymo procesą orientuojantis į mokinių lietuvių kalbos ir matematikos individualių rezultatų gerinimą (asmeninę pažangą).
Uždaviniai:
- Nuosekliai diferencijuoti ir integruoti ugdymo turinį, atsižvelgiant į individualius mokinių gebėjimus.
- Tikslingas mokytojų mokymasis teikti grįžtamąjį ryšį mokiniams ir pagal jų poreikius diferencijuoti ugdymo procesą.
Veiklos tobulinimo plano įgyvendinimas 2020 – 2021 mokslo metais
2020 m. rugpjūčio 31d. mokytojų metodinėje taryboje vyko diskusija dėl mokinių vertinimo ir įsivertinimo vykdant integruotas projektines veiklas, pritarta darbo grupės parengtai mokinių vertinimo ir įsivertinimo vykdant integruotas projektines veiklas tvarkai.
Dalykinių kompetencijų pagerinimui iš lietuvių kalbos ir matematikos dalykų 4,5,6 klasių mokiniams pagalba teikiama diferencijuojant ugdymo turinį per lietuvių kalbos ir matematikos dalykų pamokas.
Pradinių klasių ir 5-8 kl. mokiniams turintiems mokymosi sunkumų per lietuvių kalbos ir matematikos dalykų pamokas pagalbą teikia mokytojo padėjėjas.
Projektas „Mąstyk, kurk, tobulėk“
2020 m. rugsėjo 2,3,4 dienomis 4,5,6 klasių mokiniai dalyvavo integruotose projektinėse veiklose gilindami savo žinias ir gebėjimus iš lietuvių ir užsienio kalbų, matematikos, gamtos, socialinių mokslų, informacinių technologijų, fizinio ugdymo, dailės, muzikos dalykų.
Projekto tikslas – per integruotas projektines veiklas padėti mokiniams išsikelti mokymosi tikslus, planuoti mokymąsi, įsivertinti.
Akimirkos iš projektinių veiklų:
2020 m spalio mėn. dalykų mokytojai metodinėse grupėse susitarė dėl aiškių, mokiniams suprantamų pamokos užduočių vertinimo kriterijų taikymo, siekiant sudaryti sąlygas mokiniams gauti grįžtamąjį ryšį, skatinti mokinius mokytis.
Integruotos pamokos:
2020 m. rugsėjo 20 dieną geografijos ir chemijos dalykų mokytojos I g klasės mokiniams ugdymo procesą vykdė kitose edukacinėse aplinkose. Ugdomosios veiklos tikslas - supažindinti mokinius su vandens nuotekų valymo įrenginiais, vandens taršos šaltiniais.
2020 m. spalio mėn. chemijos ir fizikos dalykų mokytojos vedė atviras integruotas pamokas. Pamokas stebėjo gamtos mokslų metodinės grupės nariai, administracijos atstovai.
Stebėjimo tikslas – pasidalijimas darbo patirtimi kaip pamokose ugdomos dalykinės ir bendrosios kompetencijos, kaip per integruotas veiklas sužadinti mokinių smalsumą, norą nokytis.
Veiklos tobulinimo plano įgyvendinimas 2021 – 2022 mokslo metais
2021 m. rugsėjo 2,3 dienomis 4 – 8 , I – II g klasių mokiniai dalyvavo integruotose projektinėse veiklose Mąstyk, kurk, tobulėk“ gilindami savo žinias ir gebėjimus iš lietuvių ir užsienio kalbų, matematikos, gamtos, socialinių mokslų, informacinių technologijų, fizinio ugdymo, dailės, muzikos dalykų.
Pagal parengtą tarpdalykinių temų projektą 5 – 8 klasių mokiniams organizuojamos integruotos projektinės pamokos (veiklos):
2021 m. rugsėjo 24, spalio 10 dienomis vyko dailės ir istorijos integruotos pamokos 7 klasės mokiniams – „ Pirmykščių žmonių piešiniai“.
2021 m. spalio 20, lapkričio 10 dienomis dailės ir istorijos mokytojos pasinaudodamos 8 klasės mokinių turimomis istorijos žiniomis ir meniniais gebėjimais atliko projektą „Viduramžių pilies maketas“.
2021m. spalio 20, lapkričio 20 dienomis 7 klasės mokiniams vyko anglų kalbos ir technologijų projektas „Food and healthy eating“.
Per integruotas projektines veiklas mokiniai gali išbandyti save pasirinkdami skirtingo sunkumo užduotis, praktiškai taikyti dalykines žinias, jas pakartoti, įtvirtinti, vertinti ir įsivertinti savo gebėjimus, asmeninę pažangą.
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Janina Bajarūnienė 2022-05-16
Mūsų gimnazija 2017-2020 m. dalyvauja ES projekte „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ (projekto kodas Nr. 09.1.3-CPVA-V-704-02-0001), įgyvendinamame pagal 2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą. Projekto tikslas — didinti bendrojo ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą. Projekto uždavinys — modernizuoti gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką. Projekto metu gimnazija bus aprūpinta gamtos ir technologinių mokslų (GTM) mokymo priemonių bei įrangos komplektais pagal mokinių skaičių. Projekto įgyvendinimas prisidės prie gamtos ir technologinių mokslų populiarinimo, šių dalykų ugdymo kokybės, didins mokyklos veiklos efektyvumą.
Daugiau apie projektą:
https://www.nsa.smm.lt/ugdymo-turinio-departamentas/projektai/projektas-mokyklu-aprupinimas-gamtos-ir-technologiniu-mokslu-priemonemis-nr-09-1-3-cpva-v-704-02-0001/
http://www.vedlys.smm.lt/medziaga_mokytojams.html
Šilalės r. Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazija dalyvauja Olweus patyčių ir smurto prevencijos programoje.
- Patyčių stabdymas – suaugusiojo atsakomybė ir pareiga.
- Nuoširdus mokytojų požiūris į mokinius, domėjimasis jų veikla.
- Mokykloje nustatytos teisingos ir tvirtos nepriimtino elgesio ribos, nepriimtinas elgesys netoleruojamas.
- Kiekvieno mokyklos darbuotojo kompetencija – atpažinti patyčias bei gebėti tinkamai į jas reaguoti.
- 1 taisyklė – mes nesityčiosime iš kitų;
- 2 taisyklė – mes stengsimės padėti tiems, iš kurių tyčiojasi kiti;
- 3 taisyklė – mes stengsimės bendrauti su tais, kurie yra atstumti;
- 4 taisyklė – jei sužinosime, kad iš ko nors tyčiojamasi, mes apie tai pranešime suaugusiems mokykloje arba namuose.
- paskirtas OPPP koordinatorius gimnazijoje;
- sudarytas Patyčių prevencijos koordinacinis komitetas;
- sudarytos Mokymosi ir Supervizijų grupės (MSG);
- pakoreguotas mokytojų budėjimas;
- atlikta mokinių apklausa;
- sukurtos Drausminimo kopėtėlės.
- kas antrą savaitę susitinka ir 90 min. mokosi, analizuoja patyčių problemas, teikia konstruktyvius pasiūlymus patyčių sprendimo klausimais;
- stebi mokinius klasėje ir už jos ribų;
- aktyviai reaguoja į netinkamą mokinių elgesį;
- individualiai bendrauja su patyčiose dalyvaujančiais mokiniais, susitinka su tėvais;
- kartą per savaitę gimnazijoje vedamos teminės klasės valandėlės, nukreiptos prieš patyčias.
Olweus patyčių prevencijos programos koordinacinis komitetas:
Edita Bagdonienė, programos koordinatorė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui
Eugenija Martinkienė, psichologė
Virginija Ševčenka, socialinė pedagogė
Daiva Mižutavičienė, tėvų atstovė
Augustė Mižutavičiūtė, 3g klasės mokinė, mokinių atstovė
MSG vadovai:
Valentina Kinderienė,
Vilma Šimkuvienė,
Valdsa Jegorovienė,
Anastazija Jocienė,
Eugenija Martinkienė,
Ligita Martinavičienė,
Asta Bataitytė,
Asta Kinderienė.
2018-2019 m.m. sėkmingai įgyvendinome Olweus patyčių ir smurto prevencijos programą. Remiantis Olweus apklausos duomenimis patyčių atvejų mokykloje sumažėjo ( 2018 metais buvo 22,5 %, 2019 – 18,7 %,). Apklausos rezultatai parodė, kad padaugėjo mokinių, kurie stengiasi padėti mokiniui, iš kurio tyčiojamasi, padidėjo savitarpio supratimas.
Gimnazija turi pasirengusi ,,nuobaudų kopėčias“, taikomas pasikartojantiems patyčių atvejams ir kt.
Siekdama išlaikyti Olweus programos nuostatas ir programoje taikomų priemonių tęstinumą gimnazijos bendruomenė nutarė 2020 – 2021 m.m. diegti Olweus patyčių prevencijos programos kokybės užtikrinimo sistemą (OPKUS). 2020-2021 m.m. ne visos programos veiklos įgyvendintos pilnai. Todėl 2021 – 2022 m.m. gimnazijoje toliau įgyvendinama Olweus patyčių prevencijos programos kokybės užtikrinimo sistema (OPKUS). Pagrindinis tikslas – sukurti saugią emocinę aplinką, pagrįstą bendruomenės narių bendravimo ir bendradarbiavimo kultūra ir laikantis Olweus programos standartų.
Kiekvienų metų lapkričio – gruodžio mėn. vykstančios 3-10 klasių apklausos pagal Olweus programos klausimyną duomenis programos nauda akivaizdi: 2018 m. patyčias patyrė 22,5 %, 2019 – 18,7 %, 2021 metais 16,2% mokinių.
Šilalės r. Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazija dalyvauja ankstyvosios prevencijos programoje ,,Obuolio draugai“.
Veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.
Projekto šalis – Koordinatorė – ISPANIJA (IES PASCUAL CARRION (projekto koordinatorius ir kontaktinis asmuo - Fernando Maestre Orts )
Projekto šalys – partnerės:
Lietuva – Šilalės rajono Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazija (projekto koordinatorius – Laima Šalkauskienė);
Rumunija – Scoala Gimnaziala nr1. Perisoru (projekto koordinatorius - Mrs. Gabriela Tatuc, Mrs. Ana-Maria Hodorogea);
Bulgarija - Vasil Levski High School (projekto koordinatorius - Mrs Ivanka Pukneva);
Graikija - PLATON M.E.P.E. School (projekto koordinatorius – Mrs. Evangelos Kapetis)
Lenkija - Gimnazjum nr 2 imienia księdza Stanisława Konarskiego (koordinatorius: Artur Baranowski)
- Kurti tarpkultūrinį socialinį dialogą, siekti aktyvaus bendravimo ir bendradarbiavimo;
- Plėtoti bendradarbiavimą tarp socialiai pažeidžiamų, turinčių specialiųjų poreikių socialinių grupių;
- Ugdyti lingvistinę kompetenciją, mokantis kitų užsienio kalbų;
- Skatinti IT naujovių bei šiuolaikinių pedagoginių žinių, patirčių panaudojimą;
- Ugdyti europietišką bendruomenę, akcentuojant pagarbą ir toleranciją kitoms kultūroms ir žmonėms.
Šilalės r. Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazija sėkmingai įgyvendina ES projektus:
- „Bendrojo lavinimo mokyklų modernizavimas“,
- „Technologijų, menų ir gamtos mokslų infrastruktūra“.
Dalis nupirktų priemonių jau yra gimnazijoje ir efektyviai naudojama. Dar nemaža dalis pasieks mokyklą iki šių metų pabaigos. Tai ženkliai pagausins mūsų gimnazijos materialinius resursus.
Šilalės r. Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazija dalyvauja ankstyvosios prevencijos programoje ,,Zipio draugų“.
Šilalės r. Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazija dalyvauja ankstyvosios prevencijos programoje ,,Įveikiame kartu".