Vasario 23 dieną keturios mūsų gimnazijos mokinės, antrokės gimnazistės Aušra Vitaitė, Liveta Stončiūtė, Karolina Baltrušytė bei Aistė Kasparavičiūtė kartu su vokiečių kalbos mokytoja Danguole Genčiene lankėsi Šiaulių „Romuvos“ progimnazijoje, metodinėje – praktinėje mokytojų ir mokinių konferencijoje „Sėkmingas užsienio kalbų mokymas(is) geroje mokykloje: dabartis, ateities įžvalgos“. Ši konferencija sulaukė 200 svečių iš visos Lietuvos, nes konferencijos tema labai aktuali. Mokiniai ir mokytojai dalinosi savo asmeninėmis patirtimis bei idėjomis.
Iš pradžių visi konferencijos dalyviai susirinko į plenarinį posėdį. Jį gimnazijos šeimininkai pradėjo nuotaikingu muzikiniu sveikinimu. Buvo pristatytas CLIL metodas pamokose, kuris vis dažniau taikomas Lietuvos mokyklose. Užsienio kalbą galima integruoti net su tiksliaisiais mokslais! Taip pat klausėmės pranešimų apie efektyvius kalbų mokymo(si) metodus, apie tai, kaip svarbu, kad dirbti būtų gera tiek mokiniui, tiek mokytojui, apie sėkmės formules mokantis.
Po trumpos kavos pertraukėlės buvome suskirstyti net į septynias darbo grupes, mokiniai ir mokytojai dirbo atskirose grupėse. Klausėmės parengtų pranešimų apie šiuolaikišką kalbų mokymąsi, įvairias edukacines programėles, interneto svetaines, mainų programas. Nusprendėme, kad šiais laikais jaunimas užsienio kalbų dažniausiai mokosi žiūrėdami filmus, žaisdami vaizdo žaidimus.
Mokytoja Danguolė Genčienė dirbo mišrioje mokinių ir mokytojų grupėje. Ji džiaugėsi mokinių branda, sąmoningumu, intelektu, kultūringu bendravimu. Pranešėjams buvo didelis iššūkis kalbėti užsienio kalba tokiai neįprastai auditorijai, tačiau grupėje vyravo nuoširdi atmosfera , kartų tolerancija, patirtis. Mokiniai dalinosi savo patirtimi apie asmeninį tobulėjimą mokantis užsienio kalbų, apie motyvuoto mokymosi pranašumus, apie kūrybiškumo ugdymą. Dauguma akcentavo, kad geriausia užsienio kalbų pamokų alternatyva- kūrybiniai projektai, debatai, partnerystė. Užsienio kalbų fanai su malonumu savo laisvalaikį skiria įvairiapusiam kalbų mokymuisi. Ir mokiniai ,ir mokytojai pripažino, kad užsienio kalbos negalima išmokyti, ją galima tik išmokti. Taigi, stebuklinga lazdelė-asmeninis noras.
Džiugu, kad laikas neprailgo, šifruojant sėkmingo užsienio kalbos mokymo(si) kodą. Buvo malonu susipažinti su mokiniais iš kitų mokyklų, rasti bendraminčių, palyginti mokymosi galimybes. Pasisėmėme daug patirties, kuri mums tikrai pravers ateityje. Svarbiausia, užsikrėtėme „pranešimų virusu“ ir dideliu noru dalyvauti konferencijoje kitais metais. O kad turėtumėm ką pasakyti konferencijos dalyviams, turime kurti savo sėkmės istorijas užsienio kalbų pamokose ir ne tik....